Chevrolet MonteCarlo “NASCAR” Step 1

Otsikosta arvaa tämän projektin tyylisuunnan, mutta avataan nyt kuitenkin hieman lisää.
Kyseessä on siis 80-luvun lopun Monte Carlo, joka tehdään tyylillisesti No.3 ajaneen Dale Earnhardtin kuskaaman nascar auton “näköiseksi”.

Tarkoitus ei ole siis missään tapauksessa tehdä mitään replica versiota tuosta nascar autosta. Vaan sekoitus 80-luvun nascar autoa ja omia ideoita 2000-luvulta.

Auto on ja pysyy täysin katu laillisena versiona, vakio 305 koneella (ainakin toistaiseksi). Tähän tehdään siis korityöt, maalaus/teippaus, alusta ja vanteet.

Nättiä jo tollasenaan 😉 ja voisi kelvata noinkin, mutta jos nyt ei kuitenkaan.
Ihan ensimmäisenä nuo sivuvilkut saa lähteä. “Nätti” ledi vilkku, mutta jo sijoitus paikka on sen verran outo omaan silmään että moimoi.  

Katon saumat oli molemmin puolin haljenneet ja kuplalla. Alta paljastuikin suoraan sanottuna aika huono rakenne. Tuo kolo oli täytetty jollain hieman elastisella kitillä. Nuo pellit kiinnittyy sisällä oleviin tukirakenteisiin eli osittain tuo olisi järkevä jättää “pohjalle”.
Huomaa myös kuinka ikkunan kulma on vajaan sentin liian takana 🙂 Sama toistuu toisella puolella.

Pari reikää pohjalle josta saa  ruosteenesto aineet sisään ja päälle hitsattiin pelti.
Lopuksi vielä tinaamalla tasoitettiin muotoa. Myös tuon sivuikkunan etu reuna samanlainen, eli sekin tasoitettu.

Eteen asennettiin Belltech 2″ madaltava olka-akseli joka tuntuisi madaltavan tässä kohtaa tarpeeksi. Eteen tullaan asentamaan QA1 coilover paketti, mutta korkeus tulee olemaan jotakuinkin tämä.
Kuten kuvasta näkee, käytettävällä rengastuksella olisi haastelllinen ajella ilman lokasuojan leikelyä. Edessä homma on suhteellisen helppo, koska sisempi lokasuoja on pultattvaa mallia. Takana taas sisempi ja ulompi lokasuoja peltiä ja hitsattu, on homma hieman hankalampi.

Kuten edellä mainittu, takana lokasuojan leikkaus vaatii peltityötä hieman enemmän. Jos vain leikkaisi palan pois tulisi vedet ja kurat suoraan takakonttiin ja sehän nyt ei käy.
Pellistä tehtiin tuollainen filleri pala jollaa saadaan rako umpeen ja levikkeen alta hieman viimeistellympi ulkonäkö.

Pakko ottaa auto hetkeksi pihalle jotta saa hieman paremman kuvan miltä kaikki näyttää tässä vaiheessa. Myös etuspoileri rupeaa valmistumaan. Käsi ylös kuka huomaa mistä autosta tuo spoileri on.

Kuvakulma ei kerro todellisuutta kuinka “litteä” tuo keula on. Lokasuojan kaaresta lokasuojan pintaan vain noin 15 cm 🙂

Jatkoa seuraa… pysy kuulolla ja lisää itsesi postituslistalle.

Tsekkaa myös muut projekti kuvat täältä tai seuraa meitä instagramissa

Sharing is caring

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *