Carbon top jatkuu…

Jatketaan hiilikuitu katto-projektia. Seuraavana on vuorossa takapilareiden korjaus sekä hiilikuidun ja takalokasuojan saumaan tehdään kantti.
Valitettavasti ruoste on mennyt jo niin pitkälle, ettei kanttia pääse suoraan tekemään vaan pilari on ensin korjattava.

Itselle ja työkaluille oli tuo muoto turhan haastava, joten oli turvauduttava korjauspalassa Jesse’s Autogaragen apuun. Valitettavasti tuon palan työstövaiheita ei tullut kuvattua, mutta siinä se nyt on kiinni hepattuna.

Hitsattuna ja hiottuna lopputulos näyttää tältä. Kuten tästä hyvin näkee, ei katon ja lokasuojan sauma ole kovin viimeistellyn oloinen, jos pala vain liimataan tuohon päälle. Seuraavaksi siis kanttipalan tekoon joka onnistuu sikkikoneella sekä tavallisella kutistus-venytys laitteella.


Ensin ajetaan sikkikoneella kantti 30mm leveään pelti listaan

Kantattua peltiä venytetään halutun kaaren ulkopuolelta ja kutistetaan kaaren sisäpuolelta. Lopuksi kyljen kaarevuus voidaan taittaa varovasti käsin taivuttamalla.

Tässä lopputulos osasta joka voidaan asentaa paikoilleen.

Kuten jo kuvasta hahmottaa, tulee katon saumasta huomattavasti viimeistellympi kun sauma seuraa kanttia. Kaarevuus tehty alkuperäisen vinyylikatto listan mukaan eli jos sauma halutaan kokonaan piiloon voi päälle asentaa tuon orginaalilistan.

Pala hitsattuna paikoilleen ja katon sovitusta, hienosti istuu 🙂
Alla vielä muutama kuva yleisilmeestä.

Seuraavaksi alkaa olemaan autoon oikeasti tulevan kattopalan valmistus ja lopullinen asennus, eli jatkoa seuraa…

Seuraa blogiamme ja lisää itsesi postituslistalle niin saat päivityksistä tiedon sähköpostiisi. -Tomi-

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *